onsdag 13. juli 2011

Noen rare ting...

Når en er på tur så skjer det ofte noen ting en stusser over eller finner noe merkelig.
Har hatt noen slike opplevelser så langt.
  1. Vi sitter i en taxi på Bali og det er MASSE kø og kaos. Kommer en kar gående mellom bilene og spør hvor vi er i fra. Vi svarer Norge og mannen blar opp VG og Aftenposten og lurer på om vi vil kjøpe.
  2. Sikkerhetskontroll på innenlandsruter i Indonesia. Gjennomlysningsmaskinen funket ikke så det står en kar med en slik metalldetektor. Den store sekken min gjør at apparatet piper og uler som et utrykningskjøretøy. Jeg tar opp myggsprayen(metallflaske) fra lomma i lokket, viser den fram og alt er OK! Samme spetakkelet når håndbagasjen min skal "sjekkes". Jeg tar opp mobilen min fra sekken og alt er OK!
  3. Ventet en og en halv time på frokost. Vi bestilte et par pannekaker. Det tok ganske lang tid selv i indonesisk målestokk. Når jeg henvendte meg til han ene som jobbet der og etterlyste maten så smilte han veldig fint. Fortsatt ikke mat. På tredje forsøk så ble vi servert. Sleit en del med kommunikasjonen på Kanawa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar